Ollivier växte sin verksamhet snabbare genom att skapa återkommande månatliga intäkter (RMR)

Målet

Skapa strategier för långsiktiga affärsrelationer och främja företagets tillväxt genom att bygga upp RMR

Under 2015 hade Ollivier inga kunder med återkommande intäkter, tjänsteavtal eller hanterade tjänster.

”Jag visste att jag var tvungen att bygga upp en bas av återkommande intäkter för att stabilisera företaget, göra det mindre känsligt för en konjunkturnedgång och göra intäkterna mindre volatila.” – Louis Boulgarides, VD och koncernchef för Ollivier

Louis ville få sitt företag att växa till 10 miljoner USD. Denna tillväxt kunde dock inte uppnås med enbart tjänsteplaner. Det krävdes nya produkter och tjänster.

Hindret

Den största utmaningen med att växa RMR var att hitta rätt tillverkare som kunde leverera de produktfunktioner som utlovats. Louis upptäckte att vissa produkter inte levde upp till förväntningarna under försäljningscykeln och ibland inte ens efter att de tagits i bruk av kunderna.

”Genom att låta teamet för hanterade tjänster samarbeta med säljarna om RMR-möjligheter och uppdatera ersättningen för att belöna den både första RMR-försäljningen och den årliga försäljningen för att bygga kundrelationer, har vi sett stora framgångar.”

-Charles Denney, chef för hanterade tjänster

Strategin för att nå ut till marknaden

Att genomföra denna organisatoriska RMR-övergång kräver engagemang, så Louis började med att skapa ett dedikerat team för hanterade tjänster och ett ekosystem för att stödja arbetet.Han anställde en chef för hanterade tjänster, en programchef och en programadministratör.

”Att arbeta med en RMR-pipeline kan innebära en längre säljcykel, och de omedelbara intäkterna kanske inte blir lika stora. Du behöver någon på företaget som är drivande i programmet.Se till att ni granskar era partners och sälj eller distribuera aldrig en produkt om den inte har granskats noggrant för att uppfylla era behov.”-Louis Boulgarides

Dessutom uppdaterade han företagets ersättningsprogram med fler incitament för att sälja RMR och positionerade det nya teamet för hanterade tjänster som en värdefull resurs för säljarna när de skulle bygga upp nya kontakter och sälja säkerhetsfunktioner.

”Genom att låta teamet för hanterade tjänster samarbeta med säljarna om RMR-möjligheter och genom att uppdatera ersättningen för att belöna både den första RMR-försäljningen och försäljning över året för att bygga kundrelationer, har vi sett stora framgångar.” -Charles Denney, chef för hanterade tjänster

Varför Ollivier Corporation valde Brivo

Louis behövde en teknikpartner som förstod hans behov som småföretagare, och som erbjöd produkter med enkel installation och samtidigt kunde tillhandahålla dedikerad support för såväl sina representanter som sina kunder. De valde Brivo eftersom vår molnbaserade plattform för åtkomstkontroll levererar de produkter och tjänster som deras kunder efterfrågar, till exempel fjärrstyrning, enkel integration med funktioner som videoövervakning och teknisk expertsupport, inklusive cybersäkerhet och IT-support.

”Med Brivo får vi exakt det vi söker i en produkt och det de lovade oss att vi skulle få. Produkten är både mobil och tillgänglig så att du kan hantera säkerheten var som helst och när som helst, och den är dessutom enkel att installera.” – Louis Boulgarides

Dessutom, med bevisad avkastning på investeringen och besparingar i total ägandekostnad för kunderna, genom att eliminera kostsam infrastruktur, visste Louis och Charles att de gjorde rätt val när de inledde samarbetet med Brivo.

”Alla funktioner, support och kostnadsbesparingar gör det mycket enkelt att sälja Brivo till våra kunder.” – Charles Denney

”Med Brivo får vi exakt det vi söker i en produkt och det de lovade oss att vi skulle få.
Produkten är mobil och tillgänglig så att du kan hantera säkerheten var som helst och när som helst, och den är dessutom enkel att installera.”

-Louis Boulgarides

Tillväxten

Olliviers framtid är gränslös med Brivos skalbarhet och integrationer för att utveckla verksamheten.

Med stöd av Brivo och andra hanterade tjänster har Ollivier ökat sin totala verksamhet från 4,5 miljoner USD år 2016 till 8,2 miljoner USD år 2018.

”Jag visste att jag var tvungen att bygga upp en bas av återkommande intäkter för att stabilisera företaget, göra det mindre känsligt för en konjunkturnedgång och göra intäkterna mindre volatila.”

-Louis Boulgarides, VD och koncernchef för Ollivier

Vad är nästa steg för Ollivier

Louis och Charles är överens om att det är viktigt att fokusera på ett antal centrala tillväxtområden under de närmaste åren för att skapa mer RMR och bibehålla en hög kundlojalitet. Deras mål är att öka RMR med 25 000 USD varje år och att granska nya produkter som kan läggas till i deras ekosystem för hanterade tjänster. De vill också ta itu med ökade kundförväntningar och fortsätta att fokusera på cybersäkerheten.