Ollivier växte sin verksamhet snabbare genom att skapa återkommande månatliga intäkter (RMR)
Målet
Skapa strategier för långsiktiga affärsrelationer och främja företagets tillväxt genom att bygga upp RMR
Under 2015 hade Ollivier inga kunder med återkommande intäkter, tjänsteavtal eller hanterade tjänster.
”Jag visste att jag var tvungen att bygga upp en bas av återkommande intäkter för att stabilisera företaget, göra det mindre känsligt för en konjunkturnedgång och göra intäkterna mindre volatila.” – Louis Boulgarides, VD och koncernchef för Ollivier
Louis ville få sitt företag att växa till 10 miljoner USD. Denna tillväxt kunde dock inte uppnås med enbart tjänsteplaner. Det krävdes nya produkter och tjänster.
Hindret
”Genom att låta teamet för hanterade tjänster samarbeta med säljarna om RMR-möjligheter och uppdatera ersättningen för att belöna den både första RMR-försäljningen och den årliga försäljningen för att bygga kundrelationer, har vi sett stora framgångar.”
-Charles Denney, chef för hanterade tjänster
Strategin för att nå ut till marknaden
”Att arbeta med en RMR-pipeline kan innebära en längre säljcykel, och de omedelbara intäkterna kanske inte blir lika stora. Du behöver någon på företaget som är drivande i programmet.Se till att ni granskar era partners och sälj eller distribuera aldrig en produkt om den inte har granskats noggrant för att uppfylla era behov.”-Louis Boulgarides
Dessutom uppdaterade han företagets ersättningsprogram med fler incitament för att sälja RMR och positionerade det nya teamet för hanterade tjänster som en värdefull resurs för säljarna när de skulle bygga upp nya kontakter och sälja säkerhetsfunktioner.
”Genom att låta teamet för hanterade tjänster samarbeta med säljarna om RMR-möjligheter och genom att uppdatera ersättningen för att belöna både den första RMR-försäljningen och försäljning över året för att bygga kundrelationer, har vi sett stora framgångar.” -Charles Denney, chef för hanterade tjänster
Varför Ollivier Corporation valde Brivo
”Med Brivo får vi exakt det vi söker i en produkt och det de lovade oss att vi skulle få. Produkten är både mobil och tillgänglig så att du kan hantera säkerheten var som helst och när som helst, och den är dessutom enkel att installera.” – Louis Boulgarides
Dessutom, med bevisad avkastning på investeringen och besparingar i total ägandekostnad för kunderna, genom att eliminera kostsam infrastruktur, visste Louis och Charles att de gjorde rätt val när de inledde samarbetet med Brivo.
”Alla funktioner, support och kostnadsbesparingar gör det mycket enkelt att sälja Brivo till våra kunder.” – Charles Denney
”Med Brivo får vi exakt det vi söker i en produkt och det de lovade oss att vi skulle få.
Produkten är mobil och tillgänglig så att du kan hantera säkerheten var som helst och när som helst, och den är dessutom enkel att installera.”
-Louis Boulgarides
Tillväxten
Olliviers framtid är gränslös med Brivos skalbarhet och integrationer för att utveckla verksamheten.
”Jag visste att jag var tvungen att bygga upp en bas av återkommande intäkter för att stabilisera företaget, göra det mindre känsligt för en konjunkturnedgång och göra intäkterna mindre volatila.”
-Louis Boulgarides, VD och koncernchef för Ollivier